جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
ادونتیست های روز هفتم و گناه اصلی: مطالعه ای در مورد رشد اولیه درک ادونتیست های روز هفتم از تأثیر گناه آدم بر نسل او [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Edwin Harry Zackrison
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در الهیات ادونتیست روز هفتم، آموزه گناه اصلی با رفتاری دوسوگرا مواجه شده است. گاهاً صداهای درون کلیسا و خارج از آن ادعا می‌کنند که این دکترین هیچ نقشی در الهیات SDA ندارد، با این حال مسیحیان دیگر اصرار دارند که این یک دکترین کتاب مقدس است. هدف پژوهش حاضر بررسی ریشه های الهیاتی ادونتیسم برای تعیین دلایل و محتوای پرداختن به این آموزه بود. روش. از آنجایی که دیدگاه‌های کتاب مقدس و تاریخی برای فرآیند انتقادی الهیات ضروری هستند، یک بررسی توسعه‌ای مختصر برای آشکار کردن روندها و مدل‌های مرتبط با ادونتیسم انجام شد. علاوه بر این، بیان SDA از 1850 تا 1900 از طریق انتشارات منتشر شده توسط کلیسا مورد بررسی قرار گرفت. ابزار نورمن پاول ویلیامز برای تحلیل آموزه گناه اولیه سپس در ارائه های الهیاتی SDA به کار رفت. نتایج. یک خط توسعه قابل تشخیص از روشنگری انگلیسی تا جنبش ادونتیست وجود دارد. از طریق دیدگاه‌های شرط‌گرایانه، ادونتیسم همارتیولوژی شبیه به الهیات‌شناسان قرن نوزدهم نیوهون به دست آورد. بر اساس این دیدگاه، وضعیت ارثی انسان بر عهده او نیست و نباید به درستی آن را گناه نامید. نگرانی‌های اولیه ادونتیست‌ها انسان‌شناختی بودند، اما این نگرانی‌ها در دهه 1890 با تأکید بیشتر سوتریولوژیک جایگزین شدند. نتیجه گیری درمان SDA در مورد گناه اولیه در امتداد خطوط آرمینی و شرطی توسعه یافت و بر گناه واقعی بیش از گناه هستی شناختی تأکید داشت (همانطور که آگوستین و برخی اصلاح طلبان داشتند). در حالی که SDAها از نظر جغرافیایی، تاریخی و الهیات، در یک سنت ضد کاتولیک و ضد کالوینیسم قرار داشتند، آنها در ابتدا از اصطلاح "گناه اصلی" استفاده می کردند، هرچند به روش خاص خود. با این حال، در پایان قرن نوزدهم، آنها عملاً از استفاده از این اصطلاح به عنوان مفید برای انتقال درک خود از سقوط انسان صرف نظر کردند. این بدون شک به تردید ادونتیست ها در استفاده از این اصطلاح کمک می کند که تا کنون ادامه دارد. با این وجود، SDAها دکترینی را بیان کردند که با مدل های الهیاتی و تاریخی به عنوان دکترین گناه اولیه قابل تعریف است.
رستاخیز در دانیال 12 و سهم آن در الهیات کتاب دانیال [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Artur A. Stele
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه سعی در بررسی قسمت های رستاخیز دان 12 داشت. دغدغه اصلی کشف ماهیت، محدوده، زمان و هدف رستاخیز در دان 12:2 و 12:13 بود، تا رابطه بین این دو قسمت برقرار شود. برای تعیین سهم رستاخیز دان 12 در الهیات کتاب دانیال. فصل 1 مروری بر ادبیاتی ارائه می‌کند که نظرات متفاوت و اغلب متناقض را در مورد نوع، وسعت، زمان و عملکرد رستاخیز در دان 12 ارائه می‌کند. فصل 2 یک مطالعه تفسیری از دو قسمت رستاخیز در دان 12 ارائه می دهد و رابطه آنها را تا آنجا که به "چه چیزی"، "چه زمانی"، "چه کسی" و "چرا" رستاخیز پاسخ می دهند، تعیین می کند. فصل 3 به بررسی رابطه قطعات رستاخیز با سایر قسمت‌های کتاب دانیال می‌پردازد و سهم موضوع رستاخیز دان 12 را در مضامین الهیات اصلی کتاب دانیال بررسی می‌کند. در نهایت، خلاصه، نتیجه‌گیری و پیامدها، یافته‌های اصلی این تحقیق را گرد هم می‌آورند. بر اساس شواهد ارائه شده در این پایان نامه، این نتیجه حاصل می شود که هر دو متن رستاخیز در دان 12 به یک رستاخیز فیزیکی اشاره دارند. با این حال آنها به دو رویداد متفاوت اشاره می کنند. دان 12: 2 از رستاخیز جزئی در پایان زمان صحبت می کند، در حالی که دان 12: 13 به رستاخیز کلی در پایان روزها اشاره می کند، یعنی زمانی که پادشاهی خدا تمام پادشاهی های زمینی را نابود خواهد کرد. بررسی کلامی معاد نشان داد که آیات معاد با دیگر فرازهای کتاب دانیال مرتبط است و نقش مهمی در الهیات کتاب دانیال دارد. آشکار شد که رستاخیز هدفی چند منظوره دارد که به نظر می رسد مهم ترین آن تجلی قدرت، حاکمیت و جلال خداوند، فرمانروایی او بر تاریخ و ربوبیت او بر زندگی و مرگ باشد. وجود نقوش مرگ، رستاخیز، قصاص، حیات ابدی و قضاوت در فرازهای رستاخیز و ارتباط و سهم قابل توجه آنها با مضامین اصلی کلامی مانند قدرت و حاکمیت مطلق خداوند، ملکوت خدا، قضاوت، خلقت و... الاهیات تاریخ - به نظر می رسد همه از این پیشنهاد حمایت می کنند که رستاخیز در واقع نقطه اوج الهیاتی کتاب دانیال است.
تحلیل انتقادی رابطه بین رستگاری و عدالت اجتماعی در الهیات مینجونگ [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ilmok Kim
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پژوهش بررسی رابطه بین رستگاری و عدالت اجتماعی در الهیات منجونگ است. الهیات Minjung از آگاهی اجتماعی در دهه 1970 رشد کرد که میل به مبارزه با ظلم و بدبختی را در کره ایجاد کرد. فصل مقدماتی این مشکل را تعریف می‌کند، که عبارت است از ارزیابی انتقادی تلاش‌های الهیات منجونگ برای بازسازی مفاهیم سنتی مسیحی کره از نجات. این مطالعه در درجه اول به آثار دو متکلم مینجونگ: نام دونگ سو و بیونگ مو آن محدود می شود. فصل 2 زمینه تاریخی کره را که الهیات مینجونگ از آن ظهور کرد، ردیابی می کند. این فصل به ویژه به سنت‌های مذهبی و محیط سیاسی-اجتماعی کره که الهیات را شکل داد اشاره می‌کند. الهیات مینجونگ که برگرفته از تجربیات سیاسی-اجتماعی متکلمان و ایمان مسیحی آنها در دهه 1970 است، بازتابی از جنبش های مینجونگ گذشته در تاریخ کره است. فصل سوم به بررسی سه پایه الهیات مینجونگ می پردازد: دیدگاه مینجونگ در مورد زندگی، هان مینجونگ و هرمنوتیک پراکسیس رهایی. این عقاید الهیات مینجونگ را در دنیایی که شرارت ستم، استثمار، بی عدالتی و بیگانگی گسترده است، جذاب کرده است. فصل چهارم هرمنوتیک و سوتریولوژی الهیات را از دیدگاه انجیلی مسیحی نقد می کند. در رویکرد هرمنوتیکی خاص خود، کتاب مقدس نقش ثانویه را در الهیات منجونگ ایفا می کند. در واکنش خود به تأکید بیش از حد انحصاری بر دنیای ماورایی در الهیات سنتی، متکلمان منجونگ به طور بنیادی آموزه مسیحی نجات را از منظر مینجونگ بازنویسی می کنند. آنها رستگاری را با مبارزه برای رهایی سیاسی-اجتماعی مینجونگ یکی می دانند. با این حال، الهیات Minjung نمی‌تواند تشخیص دهد که منشأ آسیب‌های اجتماعی در قلب انسان نهفته است و بنابراین، «کلیت» نجات را درک نمی‌کند. رستگاری در شهادت کتاب مقدس فراگیر و فراگیر است - فردی و اجتماعی، آخرت شناختی و تاریخی، و معنوی و زمانی. تأکید انحصاری و یک طرفه ای که الاهیات کوچک بر این جهان می گذارد، انحراف آشکاری از درک کتاب مقدس از نجات است. در واقع، الهیات در درک یک سویه خود از گناه و رستگاری در دامی می افتد که الهیات سنتی. چنین دیدگاه‌های نامتعادلی از گناه و نجات در الهیات سنتی و منجونگ باید با درک گناه و نجات در کتاب مقدس مطابقت داده شود. فصل آخر با تأیید صحت نگرانی الهیات مینجونگ در مورد مصیبت مینجونگ و با تکرار نیاز مبرم الهیات کره ای به توسعه یک سوتریولوژی کتاب مقدس کامل که قادر به ادغام نجات شخصی و مسئولیت اجتماعی مسیحی در باور و عمل هماهنگ باشد، به پایان می رسد.
کتاب مقدس در الهیات پاننبرگ و دونالد جورج بلوش: بررسی و ارزیابی منشأ، ماهیت و کاربرد آن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Frank Hasel
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کتاب مقدس برای قرن ها نقش معتبری در الهیات مسیحی ایفا کرده است و از آغاز آن در قلب الهیات پروتستان قرار داشته است. با این حال، ظهور نقد تاریخی مدرن به بحرانی در همین پایه الهیات پروتستان منجر شده است. در این زمینه، این پایان نامه به دنبال طرح، تجزیه و تحلیل، مقایسه و ارزیابی مفهوم کتاب مقدس در الهیات دو الهیدان سیستماتیک پروتستانی معاصر است که مفاهیم بسیار متفاوتی از کتاب مقدس را نمایندگی می کنند: ولفهارت پاننبرگ و دونالد جی. بلوش. فصل 1 مقدمه مختصری، اهداف، روش تحقیق و حدود تحقیق را بیان می کند. این موضوع در فصل 2، با بررسی اجمالی موضوع محور از مفاهیم کتاب مقدس در الهیات، که از زمان اصلاحات پروتستانی به بعد ظاهر شده است، دنبال می شود. این نمای اجمالی مواضع نمایندگان مهم الهیاتی را توصیف می کند که به طور قابل توجهی بر مفهوم کتاب مقدس در تاریخ کلیسا تا زمان حاضر تأثیر گذاشته اند. فصل 3 بر مفهوم ولفگانگ پاننبرگ از کتاب مقدس با توصیف درک او از منشأ، ماهیت و کاربرد کتاب مقدس تمرکز دارد. سپس بخش دوم این فصل به تحلیل پیش فرض های الهیاتی و انسان شناختی می پردازد که بر مفهوم کتاب مقدس پاننبرگ تأثیر گذاشته است. فصل 4 به دیدگاه دونالد جی. بلوش از کتاب مقدس می پردازد، که از همان الگوی فصل 3 پیروی می کند. فصل 5 مواضع پاننبرگ و بلوش را با هم مقایسه می کند و آنها را بر اساس سازگاری درونی ارزیابی می کند. مفروضات و پیش فرض هایی که به نظر می رسد مواضع مربوطه بر آنها استوار است نیز در نظر گرفته می شود. به نظر می‌رسد که علی‌رغم تفاوت‌های اساسی و تفاوت‌های مهم دیگر، پاننبرگ و بلوش شباهت‌های شگفت‌انگیزی را در دیدگاه‌های خود از کتاب مقدس آشکار می‌کنند. به نظر می‌رسد که این نشان می‌دهد که برای هر دو متکلم، مفهوم کتاب مقدس در نهایت با پیش‌فرض‌هایی تعیین می‌شود که مشتق شده‌اند و کتاب مقدس اضافی را شکل می‌دهند.
وحدت کلیسا و اقتدار کلیسا: مطالعه تطبیقی دیدگاه ها و عملکرد الکساندر کمبل و الن جی وایت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Wendy Ann Jackson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : درک روشنی از ماهیت وحدت کلیسا و نقش اقتدار در حفظ وحدت برای کلیسا در مواجهه با رشد و تنوع فزاینده آن ضروری است. در حالی که حجم قابل توجهی از ادبیات به موضوع وحدت کلیسا می پردازد، توجه کمی به ابعاد تاریخی دیدگاه های متفاوت در مورد اقتدار کلیسا، که موانع معاصر را برای وحدت مسیحی ایجاد می کند، شده است. هدف. در تلاشی برای پرداختن به این خلأ، این پایان نامه دیدگاه الکساندر کمبل و الن وایت را با توجه به ماهیت وحدت کلیسا و چگونگی دستیابی به آن، با تمرکز ویژه بر ماهیت و نقش اقتدار کلیسا در این تحقق، بررسی می کند. از آن هدف روش شناسی و منابع. رویکرد این مطالعه بررسی منابع اولیه منتشر شده از هر دو رهبر در تلاش برای ایجاد درک آنها از ماهیت وحدت و چگونگی دستیابی به آن است. این کار را در چارچوب هرمنوتیک، کلیسای شناسی و دیدگاه های آنها در مورد ساختار اقتدار کلیسا انجام می دهد. سپس تئوری هر فرد با مطالعات موردی تکمیل می‌شود که چگونگی عملکرد این اصول را در عملکرد خود آنها بررسی می‌کند. ترکیبی از مطالب منتشر شده و منتشر نشده برای به حداکثر رساندن ارزش مطالعات موردی استفاده می شود. سپس از داده های توصیفی برای ارزیابی مقایسه ای دو دیدگاه استفاده می شود. نتیجه گیری این مطالعه نشان می‌دهد که کمپبل و وایت هر دو مدل‌های وحدت محور مسیح را دارند که تأکید می‌کنند وحدت بدون مسیحیت اصیل رخ نمی‌دهد. با این حال، مفاهیم مختلف در مورد علل زمینه‌ای نفاق، همراه با دیدگاه‌های متفاوت درباره اینکه وحدت مسیحی چگونه به نظر می‌رسد، منجر به دو مدل بسیار متفاوت برای حفظ وحدت می‌شود. این مدل‌ها بیشتر تحت تأثیر دیدگاه‌های هرمنوتیک، کلیسای شناسی و معاد شناسی کمبل و وایت قرار دارند. رویکرد کمپبل به وحدت به عنوان بخشی از بازسازی جامع مسیحیت بدوی به طور مؤثر ساختارهای اقتدار ممکن کلیسا را ​​محدود کرد. کمپبل با این وجود از رویکردهای خلاقانه برای دور زدن این مشکل استفاده کرد. از سوی دیگر، دیدگاه های الن وایت به هیچ شکل خاصی از ساختار قدرت وابسته نیست. در عوض آنها بر اهمیت نظم و شخصیت رهبران در ساختار قدرت تأکید می کنند.
سوق یافتن به عبادت: اخلاق انجیلی عمل
نویسنده:
Jeremy H. Kidwell
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در قرن بیستم، ظهور تیلوریسم منجر به یک مفهوم سازی مجدد رادیکال در سازماندهی کار انسانی شد. هدف علمی تصور شده رسمی افزایش «کارایی» در پشت این پروژه، تغییرات اخلاقی و روانی را که در پروژه ای که هنوز ادامه دارد نیز ذاتی بود، پنهان کرد. اکنون، در آغاز قرن بیست و یکم، با توجه به انبوه رسوایی‌های شرکتی و همدستی رویه‌های تجاری ناجوانمردانه در بحران‌های زیست‌محیطی و اقتصادی کنونی، محققان در تعدادی از زمینه‌های متمرکز بر کار و سازماندهی آن شروع به گرم شدن در حد امکان کرده‌اند. ارتباط اخلاق دینی با مسئولیت اجتماعی در شیوه های تجاری، نویدبخشی برای نزدیکی جدید است. در این پایان نامه، من مطالعه دقیقی از متون کتاب مقدس ارائه می کنم که دیدگاه اخلاقی کار را برای جوامع مسیحی و یهودی تغذیه کرده اند. من در پی آن هستم که مطالعه خود را در مورد این متون به زبان عبری و یونانی با حساسیتی ارضی به منظور برجسته کردن بینش اخلاقی تعامل انسانی/غیرانسانی در اشکال کار توصیف شده و حساسیت زیست‌محیطی که زیربنای این بینش باستانی «کار خوب است» برجسته کنم. ” که در این متون محفوظ است. به طور خاص، من رابطه اخلاقی بین کار و عبادت را از طریق مطالعه دقیق دو موضوع مرتبط بررسی می کنم. در قسمت 1، من با نگاهی مستمر به جزئیات «کار خوب» همانطور که در گزارش ساخت خیمه در خروج 25-40 روایت شده است، شروع می کنم. این مطالعه Exodus بستری را فراهم می‌کند که بر اساس آن مضامین کاری شامل اراده، طراحی، دانش ضمنی و تعامل بین اجتماعی بودن و عاملیت کار را بررسی می‌کند. در فصل‌های بعدی، من به تجزیه و تحلیل گزارش‌های بعدی ساخت معبد در اول پادشاهان، ارمیا 22، اشعیا 60، زکریا 14، 1-2 تواریخ، و در سراسر عهد جدید می‌پردازم. در این مطالعه تعمدی بینامتنی، من به دگرگونی معنای خیمه/ معبد در متون عبری و عهد جدید توجه می‌کنم، زیرا متون ساختمان معبد به‌ویژه جنبه آخرت‌شناختی دارند. مطالعه من در مورد این گزارش‌های ساخت‌وساز بعدی نیز در گفتگو با چندین نظریه‌پرداز معاصر، به‌ویژه در رابطه با عاملیت کار، زیبایی‌شناسی، اجتماعی بودن، مهارت و خرد، و فرهنگ مادی کار، تفاوت‌های ظریف و بافتی را به روایت من از ساختن اخلاقی می‌افزاید. این بخش با این نتیجه به پایان می رسد که در عهد جدید، کلیسا هم محصول و هم محل کار اخلاقی برای ساختن «معبد» جدید می شود. به دنبال این نتیجه‌گیری، در قسمت 2 پایان‌نامه، من شرح مفصل‌تری از پویایی رابطه بین کار و عبادت، همانطور که در عمل پیشنهادی عبری و مسیحی ترسیم شده است، توسعه می‌دهم. برای این مطالعه، من به خوانش‌های نزدیک از اعمال تقدیمی در متون مقدس عبری (با تمرکز ویژه بر لاویان 1-3 و دیگر متون پیشنهادی پنج‌تعهدی)، عهد جدید و فلسفه اخلاقی مسیحیت اولیه (1-4c.) روی می‌آورم. من رابطه بین عبادت و کار را در این مناجات برجسته می کنم و استدلال می کنم که در منطق عملی آنها، کار «به عبادت کشیده می شود». به طور خاص، من استدلال می کنم که…
ساختارهای گونه شناسی در عهد عتیق و جدید [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Richard M Davidson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به دنبال آن است که ماهیت گونه شناسی کتاب مقدس را با اجازه دادن به ساختارهای مفهومی آن برای بیرون آمدن از درون کتاب مقدس از طریق تجزیه و تحلیل نشانه شناختی اصطلاحات نوعς و NT و بررسی تفسیری عبارات نوعς هرمنوتیکی NT مشخص کند. در فصل اول، مرحله برای مطالعه با بررسی بحث قرن بیستم از گونه‌شناسی کتاب مقدس، در پس‌زمینه یک مرور اجمالی از تفسیر گونه‌شناختی در قرن‌های قبل تنظیم شده است. چندین گرایش پیشرو از این بررسی پدید می‌آیند - درک سنتی از گونه‌شناسی کتاب مقدس (با سه رشته اصلی)، یک نوع‌شناسی جدید پساانتقادی (با دو سنت اصلی)، و یک نفی تاریخی-انتقادی از تفسیر گونه‌شناختی. مشخص شده است که مطالعات قبلی تا حدی کم و بیش نتوانسته اند به متون مقدس گونه شناسی کتاب مقدس اجازه ظهور از درون کتاب مقدس را بدهند. مطالعه حاضر به دنبال رفع این نقص روش‌شناختی با فرمول‌بندی رویه‌ای است که از کلمه یونانی τύπος و همزاد کتاب مقدس - که در کتاب مقدس به عنوان اصطلاح هرمنوتیکی استفاده می‌شود - به عنوان شاخص‌های اصطلاحی مقدماتی حضور گونه‌شناسی استفاده می‌کند. فصل دوم تلاش می‌کند تا یک بررسی نشانه‌شناختی از همزادهای نوع و NT به منظور تعیین (1) تعیین دامنه معنایی کلی اصطلاحات تا و از جمله زمان NT، (2) تعیین وسعت دلالت آنها در بیست رخداد کتاب مقدس، و (3) بررسی کند. ) معابر هرمنوتیکی NT را جدا کنید
بن‌مایه رستاخیز در هوشع: 5:8-6:6: یک مطالعه تفسیری
نویسنده:
Bertrand C. Pryce
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مطالعه هوس 5: 8-6: 6 را در تلاش برای کشف نحوه و عملکرد موتیف رستاخیز بررسی می کند. فصل 1 تفسیر هوس 5: 8-6: 6 را از آغاز قرن بیستم تا کنون بررسی می کند. بحث قبلی در مورد این متن، علی‌رغم چند روش دقیق تفسیری و اشاره‌ای، به صورت سرسری اصلی است، جامع و جزئی نیست، یا درگیر تغییر MT است. مطالعات بررسی‌شده از دیدگاه شفابخش، تاریخی/سیاسی یا رستاخیز هوس ۶: ۱-۳ پشتیبانی می‌کنند. این نتیجه‌گیری‌ها عمدتاً با بررسی دقیق و دقیق هر آیه و زمینه‌های مشابه در هوشع تأیید نمی‌شوند، و اغلب اعتبار کلی متن عبری هوس 5:8-6:6 را نمی‌پذیرند. مرور ادبیات نیاز به رویکردی چندوجهی-تفسیری را نشان می دهد. فصل 2 به ملاحظات تفسیری مقدماتی می پردازد. این محدودیت ها، ترجمه، بافت تاریخی، فرم، الگوهای موضوعی و داده های واژگانی را پوشش می دهد. تمرکز اصلی این فصل بر بررسی واژگانی برخی اصطلاحات مهم اختصاص داده شده به مقوله های بیماری-شفا و رستاخیز مرگ است. فصل 3 به درستی به تفسیر می پردازد. آشکار است که دو سخنرانی الهی در هوس 5: 8-15 و 6: 4-6 از داوری بیماری و مرگ بر اسرائیل و یهودا خبر می دهد. پاسخ در 6: 1-3 نشان می دهد که مردم هم انتظار شفای بیماری و هم رستاخیز از مرگ را داشتند. با جزئیات بیشتری نشان داده شده است که اصطلاحات موازی دوقلوی sk30 و sk30 در هوس 6:2 و در باقیمانده OT بدون استثنا از امید به رستاخیز صحبت می کنند، چه فیزیکی و چه استعاری. مفاهیم مرگ و رستاخیز در هوس 5: 8-6: 6 دوباره در فصل های پایانی هوس 13-14 ظاهر می شوند. نتیجه می گیریم که نقش رستاخیز در هوس 5:8-6:6 وجود دارد. با این حال، استفاده از آن استعاری است و اشاره به احیای افراد تبعیدی و رها شده دارد. بنابراین، موضوع رستاخیز برای آوردن امید به مردم ناامید که به دلیل بی ایمانی خود مجازات شده اند، عمل می کند. استفاده استعاری از مفهوم رستاخیز توسط هوشع حاکی از وجود آن قبل از زمان او در نیمه دوم قرن هشتم قبل از میلاد است.
کودکان و پادشاهی: حضور پرخطر کودکان در اناجیل چندگانه
نویسنده:
Arthur James Murphy
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در زمانی که مؤسسات ایمانی به طور فزاینده ای با رسوایی هایی مواجه می شوند که آسیب پذیری کودکان خردسال را در سطح آگاهی دینی قرار داده است، برخی از محققان در انجیل به توجه و علاقه خاص عیسی به کودکان اشاره کرده اند. محققان از این که نویسندگان اغلب عیسی را در ارتباط با کودکان قرار می دهند شگفت زده می شوند: آنها را شفا می دهند، آنها را برکت می دهند و موقعیت حاشیه ای آنها را به چالش می کشند با توصیف آنها به عنوان الگوهایی برای درک پادشاهی خدا که توسط عیسی اعلام شده است. اگر نویسندگان داستان‌های خود را از گردهمایی معاد عیسی با برکت کودکان به پایان می‌رساندند، در آن صورت ممکن بود شخصیت‌پردازی‌های آنها از کودکان تقریباً بی‌نظیر به نظر برسد. با این حال، روایات همچنان ادامه دارد. کودکان کمتر ظاهر می شوند. عیسی و شاگردان به راه خود ادامه می دهند. این اثر تا چه حد در روایت‌های انجیل، تفسیر طولانی مدت ما مبنی بر اینکه «عیسی بچه‌های کوچک را دوست داشت» به چالش می‌کشد. در عوض، استدلال می‌شود که گنجاندن کودکان خردسال در ملکوت خدا ارائه‌شده در روایات همدیگر با تصاویری از آشفتگی خانه و بیگانگی کودکان در نتیجه گردهمایی آخرت‌شناختی پیروان عیسی تعدیل می‌شود. با فرض متون چندصدایی، یک رویکرد ادبی ساختارشکن به انجیل همدیدی اعمال می‌شود، که کودکان را بر شخصیت‌های دیگر در رابطه با خدمت بزرگسالان عیسی پیش‌زمینه می‌کند. قطعاتی مانند روایات شفابخش مربوط به کودکان، «کودک در میان» (مرقس 9: 36-37 و مثل)، «یکی از این کوچولوها» (مرقس 9:42 و مثل)، و «فرزندان کوچک را بگذارید». نزد من بیا» (مرقس 10: 13-16) در برابر گفته‌های نسبی‌کننده پیوندهای خانوادگی و سبک زندگی که نشان‌دهنده دعوت رادیکال به شاگردی در روایات سینوپتیک است، بررسی می‌شود. این اثر به دنبال حل و فصل تنش‌های بین تلاش‌ها برای شمولیت کودکان و خواسته‌های بنیادی شاگردی از خانواده‌ها نیست.
  • تعداد رکورد ها : 1276